Week 2, In de bergen tussen de olifanten! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Monique Ansems - WaarBenJij.nu Week 2, In de bergen tussen de olifanten! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Monique Ansems - WaarBenJij.nu

Week 2, In de bergen tussen de olifanten!

Door: Monique Ansems

Blijf op de hoogte en volg Monique

05 Juli 2014 | Thailand, Bangkok

In de bergen tussen de olifanten!

Hallo allemaal,

Iedereen (uit Hoogeloon) een goede kermis gehad??

Ik ben ondertussen alweer een week vol met mooie en leuke belevenissen verder.
Ik zal het iets minder gedetailleerd proberen te houden.
Maar als eerste wil ik iedereen al bedanken voor de leuke reacties die ik op mijn eerste verslag heb gekregen.

Afgelopen weekend zijn we een kort weekend in Bangkok geweest. Tosca en ik hadden voor die 2 nachten een mooi hotel in het centrum kunnen boeken. En door de last minute korting ongeveer net zo duur als een hostel. Maar wij hadden de luxe van een 3 sterrenhotel met zwembad etc….
Om voor het eerst sinds thuis weer onder een warme douche te kunnen staan was echt een genot!
Vrijdagavond zijn Tosca (NL) en Aron (N-ZLND) alleen nog ergens weeste eten en verder hebben lekker van de luxe van het hotel genoten.

Op zaterdag hadden Tosca en ik met Julia en Aron afgesproken om samen naar het ‘Royale Palace’ te gaan. Eenmaal met de taxi daar aangekomen om ongeveer 10 was het al bloedje heet! Maar omdat bij dit paleis ook meteen tempel zit moesten we ons nog eens extra aankleden. En was het jurkje wat de dagen daarvoor bij de tempels wel werd geaccepteerd hier niet bedekt genoeg. Het was alles behalve comfortabel en luchtig, dus dat was zweten geblazen.
En het was daar zo groot. Alle pracht en praal van de koninklijke familie. Toen we het paleis (alleen van buiten) en de daarbij horende tempel gezien hadden zijn we nog in het bijbehorende museum gaan kijken waar de jurken van de koningin stonden ten toon gesteld!

In de namiddag zijn we naar Chatuchak markt geweest. Dit is de grootste weekendmarkt ter wereld. En hier hebben we denk ik wel 3 of 4 uur rond geneusd. En heb ik nog een fleurig paars jurkje voor een 2,5 euro op de kop kunnen tikken. Is dadelijk altijd fijn tijdens de 2 strandweken die nog gaan komen.
Ook hebben we op deze markt wat van het ‘street -food’ geprobeerd als lunch. Erg lekker!

In de avond zijn Tosca en ik nog naar een groot winkelcentrum geweest. Het Siam-centre en hebben daar ook een leuk restaurant kunnen vinden met westers eten. Die avond lekker champignonsoep en een hamburger met frietje kunnen eten. Was wel weer een keer lekker na heel de week weer alleen maar rijst gehad te hebben.

De volgende dag ben ik optijd opgestaan en heb ik een half uurtje hard gelopen op de lopendeband in de fitnessruimte van het hotel en daarna lekker een half uurtje gezwommen en in de zon gelegen voordat we deze luxe weer moesten verlaten.
Om iets voor 12 zijn we vertrokken om terug te gaan naar Sing Buri. Dit was een 3,5 uur durende vervelende busrit waar ze de verwarming zelfs nog aan stond!

In Sing Buri was onze kamer inmiddels ingenomen door nieuwe mensen, en konden we alleen onze grote backpack nog pakken die we daar achter gelaten hadden voor het weekend.
Tanden poetsen en na het laatste avondmaal in het Brouwnhouse weer door.

Om 20.00 u zijn we met onze ‘truck’ naar een busstation gebracht waar we opgehaald zouden worden door een luxere touringcar.
Deze bus zou ons thuis worden voor het grootste gedeelte van de nacht. Hier hebben we ruim 6 u in gezeten om na een paspoortcontrole onze reis voort te zetten in 3 kleine ‘auto’ tjes’. Ondertussen was het 6 u en kwam het lastigste deel van deze reis nog. We werden over de auto’s verdeeld en zijn in 4 u over kleine land/bergwegjes middels duizende (haarspeld) bochten en hobbels naar het Umphang Guesthouse gebracht. Dit was echt geen lolletje, zeker niet toen het ook nog eens begon te regenen.
Eenmaal rond 9 u aangekomen hebben we een ontbijt gekregen en mochten we tot aan de lunch slapen.
Na de lunch gingen we kennis maken met de olifanten.
Maar voordat we daar waren, moesten we in het ‘regenwoud’ een uur lang bananenbomen kappen om deze aan de olifanten te kunnen voeren.
Nog hardt moeten werken ook!

Daarna kennis gemaakt met de olifanten en hun verblijd met de bomen.
Toen mochten we een ritje maken op de olifant. De ene helft voor de lunch en de andere helft van de groep na de lunch die dan ook mee het water in mochten.
Deze dag heb ik alleen de ronde voor de lunch gemaakt. Erg leuk om eens op zo’n inmens groot beest te zitten.
Op dinsdag en woensdag hebben we de zelfde ochtendbesteding gehad. Maar ben ik die dagen wel na de lunch met de olifanten het water in geweest.
Op dinsdagmiddag hebben we nog een wandeling gemaakt in Umphang. En hebben we uitleg gekregen over de huizen.
Op woensdagmiddag hebben we ons tas gepakt om een avond en nacht te gaan kamperen. Eerst zijn we de Doi Hua Mot berg opgeklommen. En nadat we van het uitzicht genoten hebben hadden we nog een korte autorit naar de ‘camping’. Tijdens elke rit mogen er mensen op het dak van de auto zitten. En tijdens deze rit hebben Julia en Aron en ik ons echt in alle bochten moeten wringen om niet geraakt te worden door de takken.
Op de kampeerplaats aangekomen stond er een lekkere bbq op ons te wachten. Hier konden we groentes grillen op een rooster of kippenpootjes bakken in wat olie!
Hebben er een lange donkere gezellige avond gemaakt!
Na een heeel korte nacht in een tentje op de rotsen zonder luchtbed ofzo begon het om 6 u in de ochtend te regenen. En hebben we snel onze spullen ingepakt en zijn terug gegaan naar het guesthouse. Hier hebben we allemaal nog een uurtje geslapen tot aan het ontbijt en daarna meteen door naar de olifanten. Dit keer hadden ze de bomen al voor ons gekapt. Dit was de laatste keer dat we met ze samen waren! En ‘Bundi’ was deze week toch echt wel mijn grote vriend geworden.
De donderdagmiddag hebben we vrij gehad om bij te komen van dit kampeeravontuur.

Dus tijd om weer een verslag voor jullie te type! Die nu toch weer langer is geworden als gehoopt.

Morgen gaan we raften en zwemmen bij een waterval.
Om zaterdag weer middels die helse tocht terug te gaan naar Bangkok om daar na krap 24 uur weer met een andere lange busrit te vertrekken richting de eilanden. Hier zal ik 2 weken op Ko Tao verblijven, aan het strand. En hopelijk kan ik daar een paar mooie duiken maken, en wat bruiner worden.

Tot snel weer allemaal!



  • 05 Juli 2014 - 17:53

    Sanne:

    Leuke ervaringen weer om te lezen!!
    Hier is alles goed hoor, ook na hoogeloon kermis!!

  • 05 Juli 2014 - 17:58

    Monique F:

    Tjonge mo wat een gereis allemaal. Het klinkt niet geheel comfortabel, maar gelukkig maakt de aankomst plek alles weer goed.
    Fijn om te horen dat je het goed met je reis/kamergenoten kunt vinden. Daar ga ik tenminste vanuit na dit verhaaltje.

    Take care mootje!

    Xxx

  • 05 Juli 2014 - 18:58

    Antje:

    Hey mo!
    Hier leeft iedereen nog geloof ik... het klinkt allemaal wel heel gaaf! En ik denk dat je de reis snel vrrgeten bent als je al die mooie dingen weer ziet.
    Geniet lekker van je 2 weken strand! Dan wachten wij hier weer op de mooie verhalen!

    Groeten antje

  • 05 Juli 2014 - 19:26

    Lia:

    Hoi Monique,
    Weer n heel verhaal, met mooie ervaringen.
    Ik ben niet de enige die wat hobbels moet nemen lees ik wel !!!!
    Maar we komen allebei goed aan !!
    Geniet ervan maar wel uitkijken, als je je zo hoog van de grond laat vervoeren !
    Liefs Lia

  • 05 Juli 2014 - 20:33

    Marijke:

    Hoi Monique,

    Geweldig allemaal, ook je foto's zijn erg leuk. Geniet van je strand weekje we horen het wel!

    Groetjes Marijke

  • 05 Juli 2014 - 22:10

    Monique Vd Berg:

    Ha loopmaatje, je hebt weer een prachtige indrukwekkende en zeker gezellige week beschreven. Wij vonden het kei leuk om ook via de app gezellig met je kletsen en te genieten van je mooie foto met de olifant. Geniet vooral verder en wij horen graag je vervolgverhalen. gr. Monique

  • 08 Juli 2014 - 08:35

    Rita En Johan :

    Oh , Monique. Geweldig wat je allemaal mee maakt!! Kom je ook op het kho pi pi strand ??
    Daar is het zo mooi zegt men!!
    We genieten van je reisverslagen en zijn klein beetje jaloers....
    Tot het volgende verslag het mag gerust gedetailleerd zijn we verslinden het!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Hallo Allemaal, Ik ga voor 5 maanden op wereldreis en wil jullie via deze site een beetje op de hoogte houden van mijn belevenissen aan de andere kant van de wereld. Ik hoop op een fantastisch mooie reis met veel hoogte punten! En ik zie graag een reactie van jullie terug op deze site bij mijn verslagen of op Facebook. Groetjes Monique

Actief sinds 10 April 2014
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 8045

Voorgaande reizen:

21 Juni 2014 - 28 November 2014

Op Wereldreis!

Landen bezocht: