Week 3 en 4 , De tijd gaat veel te snel ! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Monique Ansems - WaarBenJij.nu Week 3 en 4 , De tijd gaat veel te snel ! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Monique Ansems - WaarBenJij.nu

Week 3 en 4 , De tijd gaat veel te snel !

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

21 Juli 2014 | Thailand, Bangkok

Aaaaah…. De tijd gaat veelste snel!!

Zo daar ben ik weer!
Ondertussen zijn we alweer twee weken en een dramatische vliegtuigramp verder!
De tijd gaat echt veelste snel. Ik ben gewoon alweer een maand van huis en ik ga deze week ook Thailand al inruilen voor Laos.

Maar eerst nog even m’n belevenissen van de afgelopen weken.
Zoals ik in de afsluiting van m’n vorig bericht al zij, ben ik die vrijdag ( 4 juli) weeste raften en naar een waterval geweest.
Nou het ‘raften’ was niet het raften zoals gehoopt. Het was meer een rustig boottochtje in een raftboot.
Maar daardoor wel heel erg kunnen geniet van de mooie natuur en de vele watervallen die we voorbij gevaren zijn.
Tijdens deze tocht zijn we ook nog even gestopt bij een warm waterbron waar we lekker even konden opwarmen. Niet dat dat nodig was met die hoge temperaturen hier maar goed, het was wel even lekker.

Na de rafttocht hebben we bijna 1,5 uur door het bos en over velden gereden richting een waterval. Hier zouden we eigenlijk eerst lunchen. Maar ik en wat andere waren te enthousiast en te ongeduldig om het water in te gaan. Dus heb ik de lunch maar een keer overgeslagen. Deze waterval was rond de 5 á 6 meter hoog en had de mogelijkheid om er van boven naar beneden af te springen.
En dat hoef je maar 1 x tegen mij te zeggen. Hup ik naar boven, en als 2e (terwijl de rest nog rustig stond te eten) naar beneden gesprongen. Daarna hebben we nog lekker even onder de waterval gezeten…. Lekkere natuurlijke massage haha.
En toen waren we ineens 1,5 uur verder en was het tijd om terug te gaan naar het guesthouse.
Onderweg nog even gestopt bij een gammele houten brug voor een foto’tje.

En toen zat de week Umphang er toch echt op, en konden we onze tas weer pakken en op zaterdag middels die helse tocht weer terug naar Bangkok.
Waar we om 5 uur s’ nachts aankwamen. Terwijl het Nederlands elftal nog aan het spelen was.
Na wat problemen gehad te hebben met het inchecken kon ik de penalty’s nog net kijken in m’n kamer.
Tegen 6e toch maar gaan slapen want we moesten wel gewoon weer voor 12 uur uitchecken.
Die dag ben ik met een paar andere Bangkok nog ingegaan en hebben we een lekkere massage gehad, een boottochtje en even op Ko San Road (de bekendste backpackersstraat) rond gewandeld.
Na een heerlijk dinner (biefstuk met een hoegaarde rosebier) werden we om 20.00 weer verwacht om met de bus te vertrekken richting het zuiden.
Ja wederom weer een hele nacht in de bus en reizen. Eerst 10 uur in de bus en toen nog 2 uur op de ferry richting Koh Tao.
Eenmaal daar had ik wederom problemen met inchecken (reden mijn coördinator van de eerste week had z’n werk niet of niet goed gedaan). Maar later toch een kamer gekregen en kon de 2 weken relaxen op een tropisch eiland toch echt beginnen.

En ja in die 2 weken heb ik eigenlijk maar een paar dingen gedaan… gegeten, gedronken, geslapen en op en strand en aan het zwembad gelegen!
Dat was de besteding van de meeste dagen… maar op een aantal dagen heb ik me iets nuttiger gemaakt. In de eerste week ben ik 2 x een ochtend gaan duiken. Hiervoor vertrokken we om 7.15 vanuit het resort naar de boot. En dan met de boot naar de diverse duiklocaties rond het eiland.
Wat een prachtige onderwaterwereld hebben ze daar zeg! Natuurlijk tijdens elke duik heb ik heel veel vis enzo gezien heel veel kleintjes maar ook een aantal wat grotere! Maar het mooiste en wat me het meeste is bijgebleven is toch wel tijdens mijn 3e duik de groene Zeeschildpad die we op 18 meter diepte hebben kunnen spotten. De gigantische Jellyfish ( ofte wel Kwal) die aan ons voorbij kwam zwemmen met al zijn tentakels. Helaas is tijdens deze duik ook m’n onderwatercamera verdronken en heb ik deze mooie beeste niet op beeld vast kunnen leggen.
Tijdens m’n 4e duik hebben we meer grote vissen gezien en zijn we 2 x omsingeld geweest door een school cheveron barracudas. Deze vissen gaan dan met heel de school allemaal cirlkels om je heen zwemmen. Erg bijzonder om dan midden in zo’n school barracudas te hangen/ zweven/ zwemmen.

In het weekend zijn we naar Koh Pagnang gegaan om de Full Moon party mee te maken.
Dit is een van werelds grootste strandfeesten en begint om 17.00 uur en duurt tot 07.00 uur de volgende morgen. Maar ik hield het halverwege de nacht wel voor gezien. Het was er zo gigantisch druk. Ik denk dat er ruim 10.000 man op dat strand aanwezig waren. Als het er niet meer waren.
Tijdens dit feest heeft iedereen fel gekleurde kleren aan en wordt iedereen vol geschilderd met bodypaint.

Op de dinsdag in de 2e week op Koh Tao hadden we onze eerste helft van de ‘adventure day’. Deze middag gingen we Cliffjumpen en snorkelen.
Als eerste gingen we cliffjumpen. We hadden 3 hoogtes, 3 meter, 6 meter en 12 meter.
Ik heb ze natuurlijk gewoon alle 3 gedaan :D
Was heel erg gaaf!! Daarna met de boot nog een aantal plekken rond het eiland bezocht om te snorkelen. Heel erg mooi, maar na die geweldige duiken natuurlijk niet meer zo interessant.
Eenmaal terug in het resort ben ik ziek geworden. En heb ik nadat ik een aantal keer heb moeten overgeven ook het programma voor de woensdagochtend moeten laten schieten. De rest van de groep is gaan rots klimmer en gaan abseilen. Had ik ook erg graag mee gedaan eigenlijk maar goed.
De woensdag t/m vrijdag heb ik eigenlijk niets gedaan, behalve m’n bed en de wc af en toe een uurtje ingeruild voor een bedje aan het zwembad. Hopende dat ik me snel beter zou voelen en weer fit in het weekend aan de reis richting Bangkok kon beginnen.

Nu zit ik ondertussen alweer 2 dagen in Bangkok en heb gister hier wat rond gelopen op Ko San Road en weer een lekkere massage gehad. Voel me gelukkig al wel wat beter! Maar m’n darmen zijn nog steeds wat van slag. Die weten niet wat ze aan moeten met dat thaise voedsel. Maar toch heb ik niet stil gezeten en heb ik vanmorgen een fietstocht gemaakt door Bangkok.
We vertrokken om 7u vanuit China Town, dus het was erg vroeg dag vanmorgen want ik moest om goed kwart over 6 al in de taxi zitten.
We hebben een hele ronden gefietst door de verschillende delen van Bangkok. Allemaal door kleine steegje en paatjes waar anders nooit een toerist zou komen.
Tijdens de tocht hebben we 2 x een tochtje gemaakt met een longtail boot. En zijn we met die boot door de grachten van Bangkok van stadsdeel gewisseld.

5 uur, een aantal kilometers, een paar tempels, 2 boottochten en een lekkere lunch waren we terug in hartje china town.

De rest van de middag heb ik eigenlijk besteed aan shoppen haha. ( een nieuwe onderwatercamera gekocht zodat ik de volgende schildpad, barracuda of jellyfish wel vast kan leggen!)
Nu snel m’n tas weer inpakken want morgen gaat m’n reis richting Laos beginnen.
Ik ontmoet om 8 u de groep, en ga met hen nog een paar dagen naar Chang Mai in het noorden van Thailand om dan ergens vrijdag de grens met Laos over te gaan!

Ik wens jullie allemaal een hele fijne zomer(vakantie) toe! Geniet allemaal net zo veel als dat ik doe, want dan komt het goed. En kom weer heelhuids terug!

Groetjes Monique

  • 21 Juli 2014 - 19:03

    Lia:

    Hoi Monique, fijn om weer wat van je te lezen,wat n belevenissen, grensverleggend !!
    gelukkig ben je weer beter, en hoef je hopelijk niets meer te missen.volgens mij ben je wel geweekt ,als je zoveel in het water ligt !!! Kijk uit en geniet......Lia


  • 21 Juli 2014 - 19:41

    Mieke:

    Hoi,
    Vind het wederom een prachtig geschreven mail. Complimenten!
    Ik geniet ervan. Elke keer weer. Je beleefd ook wel een heel groot avontuur..dus ook veel om te schrijven.
    Beterschap, en nog veel plezier.
    gr
    Mieke

  • 22 Juli 2014 - 16:43

    Corrie Van Steensel:

    Hoi,

    Altijd weer mooi en interessant om je verhalen te lezen. Jammer dat je ziek geworden bent maar dat schijnt in Thailand bijna elke toerist te overkomen. Nog veel plezier en ik kijk uit naar het volgende verhaal.

    Groetjes Corrie van Steensel

  • 23 Juli 2014 - 14:38

    Esther:

    Mooi verhaal moon!!!
    Veel plezier in Laos ;)
    Groetjes Bert,ikke,joyce en ons kaat xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Hallo Allemaal, Ik ga voor 5 maanden op wereldreis en wil jullie via deze site een beetje op de hoogte houden van mijn belevenissen aan de andere kant van de wereld. Ik hoop op een fantastisch mooie reis met veel hoogte punten! En ik zie graag een reactie van jullie terug op deze site bij mijn verslagen of op Facebook. Groetjes Monique

Actief sinds 10 April 2014
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 8044

Voorgaande reizen:

21 Juni 2014 - 28 November 2014

Op Wereldreis!

Landen bezocht: