De eerste week is voorbij gevlogen… - Reisverslag uit Hoogeloon, Nederland van Monique Ansems - WaarBenJij.nu De eerste week is voorbij gevlogen… - Reisverslag uit Hoogeloon, Nederland van Monique Ansems - WaarBenJij.nu

De eerste week is voorbij gevlogen…

Door: Monique Ansems

Blijf op de hoogte en volg Monique

26 Juni 2014 | Nederland, Hoogeloon

De eerste week zit er alweer bijna op…..

Sa Wad Dee Ka ( Hallo)
Hier dan mijn eerste verslag vanuit Thailand.

Zoals jullie allemaal weten ben ik afgelopen zaterdag de 21ste vertrokken richting Thailand.
Ons pap en mam hebben mij naar Schiphol gebracht waar we samen na het inchecken nog wat hebben kunnen drinken. En toen rond twee uur moesten we toch echt afscheid van elkaar nemen. Het was kort maar krachtig zal ik maar zeggen. Na de douane waren m’n tranen gedroogd en kon de reis alleen echt beginnen.

De vlucht naar Dubai verliep helemaal volgens planning en ik had in Dubai dus ook genoeg tijd om me van de ene gate naar de andere te verplaatsen. Jeej wat is dat een grote luchthaven zeg, en wat pronken ze daar met hun centen!! Maar ik was ruim op tijd bij de gate en heb nog een klein uurtje moeten wachten voordat ik het volgende vliegtuig in mocht. Eenmaal in dat vliegtuig heb ik eerst nog wat eten gekregen en daarna toch maar wat proberen te slapen. Omdat ik vanwege het tijdsverschil de volgende dag vroeg in de middag zou arriveren in Bangkok. Dus had anders wel een erg lange dag. Maar mijn nachtrust werd al snel verstoord door een piloot die ons waarschuwde voor een onrustige vlucht met veel turbulentie. Nou en dat hebben we gehad!
Maar ondanks dat toch een kleine 3 uurtjes kunnen slapen.
En daar was dan na een heel aantal uur dan eindelijk de Thaise bodem!
Eerst nog even een spannend kwartier gehad aan de lopende band gehad… en maar hopen dat in Amsterdam en in Dubai alles goed gegaan is met mijn bagage.
En ja hoor, als een van de laatste stukken kwam daar toch eindelijk mijn tas ook de band op rollen.
Op naar de afgesproken uitgang waar iemand me op zou staan wachten die me naar het Hostel kan begeleiden.
Deze beste man had ik al vrij snel gevonden. En werd me verteld dat ik nog even op een paar andere mensen moest wachten.
Nou dat ‘even’ werd bijna 3 uur, maar goed… ik heb vakantie dus ook tijd genoeg.
Toen middels het openbaar vervoer met 3 verschillende bussen richting Singburi. Waar ik na wederom 3 uur later aankwam. Toen was het hier al 18.00 en had ik het dinner al gemist.

Snel de kamersleutel gekregen en mijn spullen naar de kamer gebracht. Op deze kamer was al een ander meisje. Tosca genaamd. Ook een Nederlands meisje wat alleen deze 4 weekse Thailand reis gaat maken. De kamer is een hokje met 2 stapelbedden, een ventilator om de warme lucht wat te verplaatsen een een klein badkamertje met een wc en een douche met alleen koud water!
Dat was de eerste keer wel even wennen!
Even kennis gemaakt met haar en daarna in de openbare ruimte ook met de rest van de groep.
Die zondag ben ik op tijd maar zonder avondeten te bed gegaan.

Maandagochtend werden we om 9.30u in de gemeenschappelijke ruimte verwacht. Daar hadden we toen een welkoms-woordje door Phil. Mijn contactpersoon voor de komende weken.
Nadat de planning van eenieder doorgenomen was kon de ‘orientatie-week’ echt beginnen. We begonnen om half 11 met een bezoekje aan een lokale markt. Na de lunch bij Restaurant ‘Rung a-xun’ zijn we op weg gegaan naar de eerste tempel van deze week. Er zouden er nog verschillende volgen. Dit was de ‘Wat Pikut Thong’. (Wat’ is Tempel in het Thais).
Deze tempel bestond uit een grote Boeddha die een hand op zijn schoot had liggen. En iedereen mocht daar achterste voren een muntstuk op/ in proberen te gooien. Als dit je lukte zou je wens uitkomen.
2 van de 20 personen was het gelukt.
Toen we om 16 uur terug kwamen bij ons hostel kregen we onze eerste thaise les! Hierin werd ons de belangrijkste dingen geleerd. Zodat we iedereen correct konden begroeten of bedanken.
Daarna stond om 17 uur het dinner al klaar. Rijst met omelet in een sausje. Erg lekker!
Na het dinner kwam er een bus aanrijden met allemaal schoolkinderen uit Singburi. Zij hebben voor ons een dans-optreden gegeven van een half uur.
En natuurlijk moesten we de laatste dans allemaal mee doen!
Ik heb best wel een goed ritmegevoel. Maar deze dans kon ik niet volgen hahaha…
We hebben onze eerste oriëntatie-dag gezellig met heel de groep met een drankje in de naastgelegen bar afgesloten.

Dinsdag 24 juni – dag 4

We konden vanaf 8 uur ontbijten. En het programma zou elke dag om 9.30 starten.
Deze dag hadden we eerst een lange busrit van 1,5 uur naar Ayudhaya. Waar we eerst naar een ‘olifantendorp’ zijn gegaan. Hier stonden een aantal olifanten waarmee je op de foto kon. Maar je kon ook tegen betaling een hele fotoshoot met een olifant doen. Dit heb ik niet gedaan omdat die olifant in zo’n onnatuurlijke houdingen moest gaan zitten en staan dat ik zo nieteens met hem op de foto wilden. Na wat fotos gemaakt te hebben op naar tempel 1 van de dag. We zouden er die dag in totaal 4 bezoeken.
De eerste tempel was ‘Wat Pra Mongkol Bopit’ Het grote Boeddha beeld hier was 12.45 meter hoog. Naast deze stempel stonden meteen de Stupe’s van tempel 2 ‘Wat Phra si Sanphet’. Dit zijn graven van diverse koningen.
Nadat we een heerlijk bord Bami op hadden als lunch gingen we naar tempel 3: ‘Wat Maha That’.
en naar tempel 4: ‘Wat Yai Chaimong Khon’. Dit is de tempel herkenbaar op de foto’s met de boeddha’s die allemaal een oranje doen om hebben.
Verder zeggen foto’s meer over deze tempels dus heb ik het maar kort gehouden daarover.
(het verhaal begint toch al aardig lang te worden)

Woensdag 25 juni – dag 5

Na het ontbijt zijn we eerst armbandjes gaan maken. Eindelijk weer iets om mijn arm. Miste mijn sieraden namelijk al!
Na een uurtje geknutseld te hebben, zijn we naar een ander hostel gegaan waar ons een thaise kookles stond te wachten. Hier hebben we een rijstnoodel gerecht en een papaja- salade gemaakt. En deze ook mogen opeten als lunch.
Na de lunch waren we een middag vrij. En zijn we met een heel aantal mensen gaan zwemmen in Singburi. Even lekker afkoelen in die hitte!

Om half 5 werden we bij het zwembad weer opgehaald om terug te gaan naar het hostel om daar ons op te frissen voor een typische thaise bbq samen met de mensen uit het andere hostel.
Erg lekker gegeten en de avond met z’n alle afgesloten met een drankje (en voor sommige engelse een drankje teveel) in de bar.

Donderdag 26 juni – dag 6

In de ochtend hebben we de school bezocht waar de kinderen zitten die maandag voor ons gedanst hebben.
Helaas hadden ze geen les in verband met een ‘leraren-dag’.

Daarna hebben we een museum bezocht waar de oorlog met Birma werd weer gegeven. En daarna hebben we het daarbij behorende ‘hero’s monument’ bezocht.
Toen we daar allemaal een bloemenslinger ‘geofferd’ hadden zijn we naar een ‘kings- project’ geweest. Dit was een werkplaats voor mannen en vrouwen die anders geen werk zouden hebben.
Hier waren de vrouwen aan het weven en een aantal mannen aan het houtsnijden.
Na de lunch weer naar een tempel. Dit keer de ‘Wat Phra Non Chaksi Worawiha’.
Hier hebben we ons respect getoond aan een monnik door 2 x 3 keer voor hem te knielen/ buigen en hem na te zeggen terwijl hij ons besprenkelde met een soort van wijwater.

Na het bezoek van deze tempel konden we even over de markt lopen die ernaast gelegen was alvoor we naar soort van warenhuis zijn gegaan.
Toen we net binnen waren in dat warenhuis kwam ‘mooson’ over. Een heel harde regenbui met onweer etc. van ik denk ruim een half uur en daarna is het blijven regen voor de rest van de dag en avond.
En had ik dus mooi de tijd om wat foto’s uit te zoeken en een verslag te type.

Morgen gaan we nog naar een dorp waar een heel aantal apen rond lopen. En ik denk dat we nog een thaise les krijgen.
Morgenavond vertrekken we (met de gene die willen) naar Bangkok voor het weekend. In de weekende zijn we namelijk vrij en is er geen programma.
We moeten alleen wel op zondagavond om 20 uur weer terug zijn in het hostel om dan met een 13 uur durende busrit richting het noorden te gaan. Waar ik een week in een Olifanten- reservaat zal verblijven en mijn eigen olifant mag verzorgen.
En ze hebben me beloofd dat daar ook wifi is en een douche met Warm water! Dus wellicht mijn volgend verslag ergens rond het volgend weekend!

Groetjes Monique





  • 26 Juni 2014 - 19:20

    Lia:

    Hoi Monique,fijn wat van je te horen, ik ben nog ff onder zeil ! Dus in het kort,
    Geniet ervan, liefs Lia

  • 26 Juni 2014 - 20:59

    Peer En Nell:

    Monique,

    Inderdaad al een druk weekje gehad lijkt ons. Thailand is een mooi en relaxed land (hebben wij van Tom gehoord), dus geniet er met volle teugen van. Het is voorbij voor je er erg in hebt.

    Groet
    Peer en Nell.

  • 26 Juni 2014 - 21:55

    Monique F:

    Mootje,

    Wat leuk om te lezen wat je allemaal al hebt gezien en gedaan! Het klinkt alsof je het goed naar je zin hebt. Ik heb al vaak aan je gedacht.
    Geniet van je weekend in Bangkok en we wachten op je volgend bericht!

    Liefs Moof

  • 26 Juni 2014 - 22:22

    Sjaantje:

    Sow Sjaan,, wat een ervaringen al!
    Blijf vooral genieten maar tot zo ver doe je dat helemaal!
    Op naar het volgende verslag!

  • 27 Juni 2014 - 08:57

    Rina:

    Hoi Monique,
    Al weer mooie ervaringen opgedaan en dat in een klein weekje, leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt.
    Je bent dus pas weg en al zoveel meegemaakt, neem alles maar goed in je op en vergeet vooral niet te genieten.

  • 27 Juni 2014 - 10:45

    Rinus En Ria Burgers:

    Hoi Monique,
    Ook hier in Moergestel gaan we jou volgen op je mooie reis.
    Na 1 weekje al veel leuke dingen meegemaakt.
    Ga zo gewoon maar lekker door.
    Gr Rinus en Ria Burgers

  • 28 Juni 2014 - 16:49

    Corrie Van Steensel:

    Hoi Monique,

    Wat een mooi reisverslag waardoor je een goede indruk krijgt van alles wat je meemaakt. Onze Koen is 2 jaar geleden ook in zijn eentje naar Thailand geweest en dit heeft zoveel indruk op hem gemaakt dat hij zeker nog een keer terug wil. Dus geniet ervan en ik kijk uit naar het volgende verslag.

    Groetjes Corrie van Steensel

  • 02 Juli 2014 - 21:21

    Mieke:

    Hoi Monique,
    Leuk om je belevenissen te lezen!
    Ook de foto's zijn prachtig. Geniet van je avontuur en we zien je volgend verslag graag tegemoet komen. Wees voorzichtig en lief voor jezelf,

    Gr
    A3 en Mieke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Hallo Allemaal, Ik ga voor 5 maanden op wereldreis en wil jullie via deze site een beetje op de hoogte houden van mijn belevenissen aan de andere kant van de wereld. Ik hoop op een fantastisch mooie reis met veel hoogte punten! En ik zie graag een reactie van jullie terug op deze site bij mijn verslagen of op Facebook. Groetjes Monique

Actief sinds 10 April 2014
Verslag gelezen: 833
Totaal aantal bezoekers 8064

Voorgaande reizen:

21 Juni 2014 - 28 November 2014

Op Wereldreis!

Landen bezocht: